Total Pageviews

Wednesday, June 1, 2011

kematian itu adalah pasti

Assalamualaikum semua - kenapa pagi ini, tiba2 terasa sayu dan sedih... teringat kat arwah nenek yg telah pergi..sebenarnya aku merindui dia sgt2- tak tahulah kenapa...


Ntahlah kenapa pagi ini, aku rindu sgt2 kat dia...Mungkin sebab arwah nenek yg membesarkan aku dulu.. byk perkara dan kenangan masa kami bersama..Teringat lagi, time dulu, apbila cuti sekolah, mesti mak akan hantar kami adik beradik balik Kg nenek di Labuan.. masa tu, cuti sekolah 2 bulan, time inilah, perkara yg aku paling tak suka sebab akan balik kg nenek..kenapa aku tak suka :
- rumah nenek tiada TV- tiap2 mlm mesti tumpang tengok tv kat rumah atuk saudara
-kt kg, tak dapat makan jajan - tak semewah duduk dgan mak
-tiap2 pagi mesti minum Teh O je dan ubi rebus..
-rumah nenek rumah kg - tak best..
-makanan yg sama jer- nasi-ikan-sayur - jrg nak makan ayam
-memang tak bestlah..

Tapi bila aku dh besar ini, saat2 dgn neneklah yg best,,aku belajar mengaji, berdisiplin - sebab arwah atuk dulu, tegas orang...
Ya Allah, jika perkara lalu boleh diimbas kembali, aku nak pergi ke zaman itu..Ya Allah, semoga arwah nenek dan atuk ditempatkan dengan golongan orang-orang yg dirahmati oleh Allah..hnya doa yg boleh aku titipkan utk mereka,,ya Allah, aku amat merindui mereka...

No comments: