Total Pageviews

Monday, August 1, 2011

Salam ramadhan - hari ke2

salam Ramadhan kawan2 ku semua - hari ni nk cerita psal bazar ramadhan kat tempat aku n, taman putra perdana, puchong...semalam lah kan, 1st day berbuka puasa, kononnya nak belilah makanan kat Bazaar...


Kol 630ptg, aku dan en.suami n Insyirah pergilah ke bazaar dekat dngn rumah tu, bila smpai, Mak aihhh ramainya umat manusia, berduyun-duyun, berpusus-pusu, berbaris menunggu giliran...aku dah jadi rimas...


Time tu, teringin nak makan roti john, kebab, tapi bila dh smpai giliran,. roti pula habis, kebab dh kena kebas....kempunan tak dpt makan...selepas tu, nk p tengok gerai bihun sup pula - aku peberet jugak bihun sup ni - selalulah juga beli time ada pasar malam tu, tapi- tidak seperti yg aku jangka - bihun dia punyalah ciput, hega pula dah naik 50sen - dripa hega RM3 dah jadi RM3.50..yg aku tak puas hati tu, kuantiti dia sampai hati dorang kurangkan....memang nak untung banyak2 peniaga ni...ini kesempatan mereka utk mengaut untung lebih...


Teringin pula nak makan bubur kacang hijau ...mak aihhh, hega pun naik juga dah jadi RM2...dgn kuah dia yg cair mair - tak kuasa aku nak makan - entah2 dorang peniaga buat cincai je kot sebab nk cepat...




1 comment:

Anjang_jjv said...

Memang pun peniaga2 ni nak untung je....makin mahal...dapat ciput je...