Total Pageviews

Tuesday, February 15, 2011

Aku nak kurus...

aku nk kurus..rasa tertekan jugak dngn bentuk badan macam ni..tp suami aku berkata "terimalah kenyataannya - mama tu dah beranak 4 - patutlh badan macam tu.." perlukah aku terima kata2 suami ini...
kenapa..kenapa..kenapa..?badan tak turun2 ni..aku dh ikut apa yg LWM bagi nasihat tu..hi geram tul lah..
aku dh byk berkorban - tak makan malam - tak makan nasi - lupakan makanan kegemaran - dan macam2 lagi lah..tpi kenapa berat badan ni tak turun2 jugak...degil betul...
Begini ceritanya - mula2 dulu berat badan aku tak sampai pun 40kg..kawan2 aku kenal lh tu, macam mana rampingnya aku dulu - heheheee...lepas melahirkan anak pertama berat dh 45kg...anak kedua 48kg...anak ke-3 naik mendadak 56..anak ke-4 ni dh 60kg lebih..macam baju2 aku yg cantik dh tak leh nak pakai..seluar jean kesayangan aku tu dah lama tak pakai...wa wa..nk nangis pun ada juga kalau kemas baju2 lama tu..sayang sgt2 dngan baju tu...
ini pic aku masa umur 20 tahun - berat time ni baru 40 kg
Aku nak kuruskan badan smpai 50-55 pun jadilah...tolong......Insyallah - aku akan berpuasa...puasa...puasa...coz aku ada hutang 24 hari lagi...masa bulan puasa hari tu aku tengah berpantang....



aku suka dengan baju ni..tp skrg tak leh msuk dah...time ni berat aku dalam 48 kot..


ni pic aku tahun 2006 kot..kurus lagi kan..time ni berat dalam 50 kg..dah ada anak 2...muka pn nmpak lonjong2 lagi,,hehe
 
ini pic 2008 - aku slim lagi kan..? berat time ni dah 52kg..sebenarnya nk fokus kat seluar jeans tu..suka dngan seluar ni tpi tak leh nk pakai dah..wa wa...
 
suka jugak dngan baju hitam ni...time dulu klu aku pakai baju ni nmpak slim jer..cantik..tpi skrg kalu aku pakai baju ni dh nmpk spare tyre ada 3 lapis..hahaa...




Sekarang....? 




ini pic masa pregnt anak ke-4 - berat time ni dah nk 70kg kot...seleera si ibu mengandung,...




ini masa anak ke-3 -8 bulan - nmpk chubby kan?




ini pic terbaru aku...dah 62 kg...baju ni muat2 jer..dari pagi hingga ke saat dinner ni aku tak makan apa2...coz nk bagi muat2 baju ni aku nk pakai...hahaa...

oklah - wish me semoga kurus kembali yer...itulah azam aku kot..smoga aku akan kurus seperti dulu...nk slim...Gud Luck

1 comment:

AzMyaBee said...

Harap2 boleh dapat maintein kan wana.. tp pada aku kurus kah gemuk kah sume tue xpenting lah dear.. yg penting bahagia disamping org tersyg.. dan suami wana boleh terima apa adanya tue dah bonus tue wana.. hehehhe.. tp klu nak kurus jua ikut cara yg betul ye.. hehehhe mis u