Total Pageviews

Thursday, October 13, 2011

Tekanan darah rendah

Pagi Jumaat - 14/10/2011
Sedih betul tau hari ini - sebab subuh tadi aku pitam lagi - ini pitam bukan sebab pegnen tau, tapi sebab tekanan darah rendah aku yg terlalu rendah - sejak 3 minggu ini, memang aku takde semangat nk kerja - aku asyik pusing2/pening kat ofis - kat rumah aku cuba2lah kuat semangat...masak dan bagi anak2 makan malam..
oiii - sedihnya aku - aku jauh drpd mak - yg selalu memberi semangat dan bertanya khabar ku..minggu ni pula - suami ku takde - dia berkursus di Pahang..
Kita ni kan, sebagai perempuan, dan seorang ibu - walaupun sakit mana pun, tapi bab2 nk menguruskan anak2 dan rumah, kita tak penah nk lupa, selagi tak siap kerja2 rumah , selagi itulah kita tak akan lena tidur..
aku rutin macam biasalah, sebelum tidur tu, aku kena mop lantai, kena basuh kain dulu( nasib baik ada washin machine kan) , dapur aku kena clearkan - basuh pinggan mangkuk...baju anak2 kena lipat...
Yang aku sedih ni, kenapalah aku kena penyakit ni  di usia2 muda ni...kena makan ubat pula tu.. memang semangat aku jatuh merundum lah...
Tapi, aku kena kuatkan semangat - anggaplah ini pening2 biasa je..bak kata orang, pening2 lalat...tapi sebenarnya aku takut juga coz dah smpai tahap pengsan kan ...tak pitam dia tu lain macam jer...tak penah rasa sebelum ni, even aku mengandung pun takde smpai pitam yg nk pengsan tu..
Bila sakit ni kan, mak lah yg selalu aku ingat...family aku kat saabah..kalau dekat dorang boleh tolong2 aku.. ntahlah..itulah perasaan aku...
Aku berdoa semoga aku akan seperti sedia kala...Jauhkanlah daripada sebarang penyakit yg teruk...

No comments: